پرش به محتوا
خانه » آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی

آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی

30 scaled - آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی

آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی : آینه یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی است. نصب آینه برای تزیین بخش های مختلف خانه نه تنها ضروری است. بلکه فضای داخلی را روشن تر و از لحاظ بصری بزرگتر نشان می کند. آینه در اتاق خواب، در حالت های مختلف آویزان، ایستاده، و حتی در سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

با ما همراه باشید تا با رعایت این ۵ نکته جلوه اتاق خوابتان را بهبود ببخشید.

آینه روی دیوار اتاق خواب

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی
آینه گرد اتاق خواب

آینه بالای تخت اتاق خواب را می توان به روش های مختلفی آویزان کرد. آینه ای که روی دیوار و بالای تخت آویزان شده باشد می تواند جایگزین مناسبی برای قاب عکس باشد. به صورت زاویه دار بالای تختخواب آویزان می شود و به شما امکان می دهد سطح تخت را مشاهده کنید. البته این نکته رو مدنظر نداشته باشید که نصب آینه مقابل تخت خواب توصیه نمی شود و یکی از اشکالات بزرگ در علم فنگ شویی همین است.

همچنین می توانید آینه ای که قاب شیک و نفیسی دارد را بر روی میز آرایش یا روی دیوارهای کناری قرار دهید، جایی که گالری اتاق خواب را تکمیل می‌کنند.

کدام آینه های آویز برای اتاق خواب مناسب ترند؟

آینه های گرد ترجیحا بدون قاب یا با حاشیه نازک برنجی، آینه های با قاب طلایی تزیین شده و آینه های با قاب نقره ای پرطرفدار هستند.

آینه روی سقف اتاق خواب

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی
آینه سقف اتاق خواب

آیا به دنبال یک راه حل جسورانه برای اتاق خواب هستید؟ آینه ای روی سقف نصب کنید. آینه کاری سقف اتاق خواب آنچنان رواج ندارد، اما اگر به‌ عنوان اتاق مطالعه استفاده می‌کنید، آینه سقف اتاق خواب می تواند نور بیشتر کند.

به دلایل فنی، ممکن است چسباندن شیشه آینه روی سقف اتاق خواب دشوار باشد. همچنین نگرانی اصلی درباره نصب آینه های سقفی، ایمنی آن است. وزن آینه به دلیل نوع جنس آن به خودی خود سنگین است و هیچ شخصی دوست ندارد هنگامی که خواب است، آسیب ببیند!

بدین منظور در نظر داشته باشید که از آینه های سبک که مخصوصاً برای نصب بر روی سقف ساخته شده اند، استفاده کنید. همچنین می توانید محصولات جایگزین مانند کاشی های آینه ای چسبنده با کیفیت بالا و ابعاد کوچک را تهیه کنید.

کمد دیواری آینه دار برای اتاق خواب

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی
کمد دیواری آینه ای

کمد دیواری با آینه برای اتاق خواب راه خوبی برای نورپردازی و بزرگنمایی یک اتاق کوچک و تاریک است. همچنین برای افرادی که دوست دارند آینه ای را در اتاق خواب نصب کنند، اما نمی دانند چگونه از آن بر روی دیوار یا به صورت ایستاده استفاده کنند، راه حلی مطمئن است. یک کمد با یک آینه بزرگ ، به عنوان مثال با یک درب آینه ای، می تواند جلوی تخت قرار گیرد. با استفاده از این، اتاق طولانی تر به نظر می رسد و ما دیدی از تخت خواهیم داشت. با این حال، همانطور که در بالا گفتیم چیدمان آینه به این شکل برخلاف اصول فنگ شویی است.

اگر می خواهید اتاق خواب را با نور طبیعی روشن کنید، ارزش دارد یک کمد دیواری آینه ای در مقابل پنجره قرار دهید.

آینه ایستاده برای اتاق خواب

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - آینه در اتاق خواب – ۵ ایده کاربردی
آینه ایستاده اتاق خواب

آینه های ایستاده برای اتاق خواب را می توان روی زمین جلوی تخت، کنار تخت و یا در گوشه اتاق قرار داد. اگر در اتاق خواب میز آرایش ندارید، بهتر است در کنار آینه تزئینی اتاق خواب، یک کمد لباس یا یک جعبه لوازم آرایش یا جواهرات قرار دهید. اگر در اتاق خواب آویز لباس دارید، بهتر است یک آینه درست در کنار آن قرار دهیم.

 دیوار آینه در اتاق خواب

در میان ایده های استفاده از آینه در اتاق خواب، دیوارهای آینه ای اغلب در چیدمان طراحان حرفه ای دیده می شود. یک دیوار آینه در اتاق خواب، درست مانند یک کمد لباس بزرگ با درهای آینه ای، می تواند چندین عملکرد داشته باشد، برای انعکاس تصویر، بزرگنمایی فضای داخلی و همچنین روشن کردن آن با نور خورشید یا نور مصنوعی.

روی دیگر سکه: آینه در اتاق خواب و فنگ شویی

در سال های اخیر، گسترش اصول فلسفه فنگ شویی، یعنی رویه قدیمی چینی ها در برنامه ریزی فضا به منظور دستیابی به انطباق با محیط طبیعی، به استفاده محدود از آینه در اتاق خواب کمک کرده است. مخالفان آینه در اتاق خواب اغلب به اصول فنگ شویی اشاره می کنند که طبق آن آینه روبروی تخت و همچنین آینه ای که بالای سر آویزان است، ریتم طبیعی خواب را به هم می زند. در واقع آینه با ذات بازتاب دهنده نور که دارد، انرژی فعال اتاق را بالا می برد و به نوعی موجب سلب آرامش ساکنان آن می شود.

بنابراین، متخصصان فنگ شویی توصیه می کنند از آینه هایی استفاده نکنید که تصویر افراد در حال خواب را منعکس می کنند.  هنگامی که روی دیوار بالای تخت آویزان می شود، به عنوان یک پنجره عمل می کند که انرژی زندگی از طریق آن فرار می کند. اما این همه ماجرا نیست. بر اساس این فلسفه، آینه در اتاق خواب دردسرهای شخصی نیز به همراه دارد. وقتی زن و شوهری که در حال خواب هستند در آینه منعکس می شوند، این می تواند منجر به مشکلات زناشویی شود.

به نظر می رسد یکی از راه های برون رفت از این وضعیت، پوشاندن آینه ها در شب است. با این حال ایده آویزان کردن یا نصب آینه در اتاق خواب همیشه مورد توجه بوده است. امروزه ما بیش از هر زمان دیگری از تأثیر نور طبیعی بر رفاه و ادراک فضای داخلی خود خرسند می شویم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x